Extranet is een gratis, sterk beveiligde service waarmee u uw verzekeringen online kan beheren.
U kunt informatie over uw contracten, schadegevallen bekijken en bewerken en zelfs uw evenementen online verzekeren.
Op extranet kan men ook informatie en documentatie verkrijgen over, bijvoorbeeld, juridische gegevens of advies krijgen over preventie en veiligheid op het werk.
Voor meer informatie of om zich in te schrijven, contacteer ons via de onderstaande knop !
Ethias Services stelt uw organisatie een uitgebreid gamma oplossingen voor die verder gaan dan verzekeringen (#beyondinsurance).
Het gaat om een opleidingsprogramma dat u in staat stelt de risico's waarmee uw organisatie geconfronteerd wordt zo goed mogelijk te beheren.
Ontdek de nieuwe opleidingen van Ethias Services en schrijf u snel in op https://solutions.ethias.be/nl/opleidingsagenda/.
In de nieuwsbrief van onze dochteronderneming Ethias Services nv besteden we aandacht aan het welzijn en de veiligheid van uw werknemers, de beveiliging van uw bedrijfsmiddelen en de cyberbewustwording. U kunt ook deelnemen aan onze drie nieuwe wedstrijden.
Ter gelegenheid van de Werelddag voor veiligheid en gezondheid op het werk heeft Ethias haar eerste e-nieuwsbrief Preventie gelanceerd. We bespreken hierin de arbeidsongevallen met tweewielers, de Belgische statistieken en de cijfers in verband met onze verschillende schadedossiers. De e-nieuwsbrief lezen.
Ethias nodigt u, via haar dochteronderneming Ethias Services, uit om deel te nemen aan een nieuwe gratis themaochtend over energietransitie en energiebesparing, onderwerpen die meer dan ooit actueel zijn.
Datum: 15 mei van 9.00 tot 12.00 u
Plaats: Provinciaal Recreatiedomein DE NEKKER, Mechelen
Meer weten : Hier klikken
De aangifte veranderd !
Punt 25: Homeworking is toegevoegd.
Punt 44: aangepast werk is toegevoegd.
In de eerste newsletter van 2023 van onze dochteronderneming Ethias Services leggen we de nadruk op onze nieuwe opleidingscatalogus. Dankzij de opleidingen zult u een beter zicht krijgen op heel wat risico's die verband houden met uw activiteit: brand, asbest, elektrische voertuigen, cyber, agressie, rijgedrag, enz.
Onze trainers kunnen u helpen uw interne noodplannen op te stellen en uit te testen of uw personeel bewust te maken van de cyberrisico’s.
Maar voordat u deze newsletter gaat lezen, nodigen we u uit om deel te nemen aan drie wedstrijden.
14/03/2023 (Antwerpen): Brandpreventie en -beveiliging voor preventieadviseur niveau 3
28/03/2023 (Antwerpen): Basisnormen brandveiligheid voor nieuwe gebouwen
Bekijk de opleidingscatalogus / online inschrijving : Hier klikken
Met de Klantenzone "Gezondheidszorg" op ethias.be kunnen uw werknemers hun schadedossiers "Gezondheidszorg" online opvolgen en beheren.
Nieuw! De Klantenzone is ook toegankelijk via de nieuwe Ethias-app voor smartphone! Ontdek de voordelen van de Klantenzone "Gezondheidszorg" in deze video:
Het gaat om een opleidingsprogramma dat u in staat stelt de risico's waarmee uw organisatie geconfronteerd wordt zo goed mogelijk te beheren.
Bekijk de opleidingscatalogus / online inschrijving : Hier klikken
Dit jaar heeft Ethias Members' Academy een opleidingsprogramma gegeven in de vorm van webinars. U kunt al deze webinars gratis (her)bekijken op www.ethias.be/webinars-EMA
Wilt u meer weten over Ethias Members’s Academy ? Bezoek dan onze pagina www.ethias.be/membersacademy-nl
Organisaties zoals de uwe moeten aan steeds meer wettelijke verplichtingen voldoen.
Ethias nodigt u, via haar dochteronderneming Ethias Services, uit om deel te nemen aan een nieuwe gratis themaochtend over de verluchting en de ventilatie van lokalen.
Ik schrij mij in : Hier klikken
Met Ethias Services zullen we u begeleiden bij de uitrol van activiteiten om conform te zijn aan de klimaatregels. Van het identificeren van de behoeften tot de implementatie van concrete acties, met experten die elke stap aan uw zijde staan. Hoe helpen we u om de energietransitie in te zetten? Laat het ons nu via onderstaande enquête weten!
https://s.enquete.ethias.be/surveys/?e=285724&s=0&c=0&v=false&h=E5601686A25267A&d=e&l=nl
Hoe kunt u uw energieautonomie vergroten door te besparen?
Hoe snel uw personeel evacueren in een noodsituatie?
Voldoen uw lokalen aan de wettelijke ventilatienormen?
Meer informatie: Hier klikken
Ethias nodigt u graag uit op de eerste Themadag van Ethias Services die plaatsvindt op dinsdag 20 september 2022 in het Provinciaal Recreatiedomein DE NEKKER te Mechelen.
Deze Themadag en de lunch worden u gratis aangeboden.
Thema :
• Welzijn van uw medewerkers monitoren en opvolgacties uitwerken
• Innovatief beheer van uw patrimonium – Meting van oppervlaktes en ruimtes, plannen in 2D en 3D, evacuatieplannen, veiligheidsplannen.
• Digitaal beheer van uw buiteninfrastructuur – Speeltuinen, fietsenstallingen, zitbanken,… : inventarisatie, interventies plannen en meldingen mogelijk maken
Meer Informatie: Hier Klikken
Ethias Services lanceert Ethias Cyber Security, een begeleiding op maat om de digitale omgeving van de klant beter te beveiligen en zo de risico's te beperken in deze context van toenemende cybercriminaliteit.
Als u personeel heeft met statuut « artikel 60 » of « stagiaires in opleiding », wees aandachtig op die nota.
Gelieve de juiste keuze te maken tijdens het invullen van uw aangiftes van arbeidsongevallen en de correcte professionele categorie van de slachtoffer te gebruiken :
Voor de “artikel-60” agenten > CONTRACTUEEL
Voor de stagiaires in opleiding zonder artikel-60 contract > STAGIAIRE
De wereld wordt steeds complexer en gespecialiseerder voor organisaties en er ontstaan nieuwe risico’s. Organisaties zoals de uwe zoeken dan ook naar antwoorden op de volgende twee vragen: Hoe deze risico's vermijden (preventie) en hoe ze beheren (riskmanagement)?
Daarom wil Ethias u oplossingen bieden via Ethias Services.
Meer informatie: Hier klikken
Raadpleeg op een snelle en gemakkelijke manier onze catalogus.
Klik op de knop "Business Solutions+" aan de linkerkant van de startpagina van het Extranet.
Het is weer lente en de buitenactiviteiten zijn in volle gang. Onze kinderen zijn terug te vinden op de openbare speelplaatsen en speeltuinen. Als exploitant van een speelplaats bent u wettelijk verantwoordelijk voor het periodiek onderhoud en de reparatie van de speeltuigen die ter beschikking van het publiek worden gesteld.(*)
Deze verplichting vloeit voort uit de Codex over het welzijn op het werk(*). Als werkgever moet u inderdaad periodiek de mogelijke brandrisico’s in kaart brengen en de omvang van de te verwachten gevolgen daarvan bepalen. U moet ook de materiële en organisatorische preventiemaatregelen nemen om deze risico’s zoveel mogelijk te beperken.
(*)Codex voor het welzijn op het werk , Boek III, titel 3, Brandpreventie op de arbeidsplaatsen.
Enkele tips:
• Zet de auto(s) en andere motorvoertuigen in de garage indien mogelijk. Parkeer zeker niet onder een boom.
• Sluit ramen en deuren van gemeenschappelijke gebouwen, scholen, sportinfrastructuren...
• Controleer regelmatig de toestand van daken en schoorstenen. Controleer of de dakgoten niet verstopt zitten en of ze goed vastzitten. Klim nooit op het dak tijdens een onweer of storm!
• Haal alles binnen wat kan wegwaaien (beveilig het materiaal dat op bouwplaatsen wordt gebruikt).
• Als het niet hoeft, beperk uw verplaatsingen.
• Verwijder dode takken van de bomen.
• Vermijd elke toegang tot parken en bossen.
Toch schade?
Doe aangifte via Ethias Connect/Extranet https://lnkd.in/ezRS3t_f
OF contacteer uw inspecteur https://lnkd.in/ekg2Wg9S.
Hebben uw werknemers onlangs een traumatische ervaring opgelopen op het werk of in hun privéleven? Dat zal een impact hebben op hun veerkracht, motivatie en efficiëntie. Vandaar dat het voor u als werkgever zeer belangrijk is om daarin snel actie te ondernemen en uw werknemers ten volle te begeleiden tijdens deze moeilijke periode.
Wist u dat Ethias Services u en uw medewerkers kan helpen, dankzij het Employee Assistance Program dat 24/7 bereikbaar is?
Geïnteresseerd in onze oplossingen? Contacteer ons op 011/28.21.00 of bezoek onze specifieke webpagina om meer te weten te komen:
https://solutions.ethias.be/nl/oplossingen-voor-ondernemingen/
#EAP #EthiasServices #MentalHealth #HR
Het is zeer belangrijk Ethias zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen zodra er een gerechtelijke procedure voor de arbeidsrechtbank is opgestart tegen u.
De uitdagingen en wettelijke verplichtingen waaraan uw organisatie moet voldoen zijn talrijk. Maar dankzij de innovatieve en efficiënte oplossingen die Ethias Services heeft uitgewerkt, kunnen wij u helpen om daaraan te voldoen. Als klant van Ethias geniet u bovendien van een voorkeurtarief op alle diensten in onze catalogus.
Om wettelijke redenen wijzigt punt 28 van de aangifte.
Wij verzoeken u hierop te letten bij uw volgende aangiften, in het bijzonder voor uw aangiften die nog in afwachting zijn.
Huidige situatie:
28. Beroepscategorie: vast benoemd; contractueel; stagiair; APE-statuut; vrijwilliger: art. 60; andere (welke?).
Nieuwe situatie:
28. Beroepscategorie: vast benoemd; contractueel; stagiair; opleiding tot betaald arbeid ; andere (welke?).
De bestuurdersverzekering is een facultatieve dekking. Ze kan afgesloten worden als aanvulling op de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen die de schade van de bestuurder nooit dekt.
Bij Ethias dekt de bestuurdersverzekering de letsels en het overlijden van de bestuurder bij een ongeval in fout of bij een ongeval zonder derden tot € 1.500.000 per schadegeval (voor vierwielige voertuigen).
De bestuurdersverzekering van Ethias heeft het label “Beste van de Test” gekregen na een kwaliteitsonderzoek door Test Aankoop in 2020! (Budget & Recht – November-December 2020). In de studie werden de producten van 19 maatschappijen vergeleken.
https://www.ethias.be/pro/nl/blog/bestuurdersverzekering--test-aankoop-label-beste-van-de-Test.html
Ontdek in deze video hoe de arbeidsongevallen van uw personeelsleden online aan te geven, deze schadegevallen op elk moment te raadplegen en toegang te krijgen tot een reeks nuttige preventietools.
Lien You Tube https://youtu.be/-LH_9PyQPgM
Privésector: Het formulier voor de aangifte van een arbeidsongeval en het medisch attest van eerste vaststelling veranderen!
Het begrip 'aangepast werk’ wordt in het aangifteformulier opgenomen.
Wij verzoeken u hierop te letten bij uw volgende aangiftes.
Nieuw adres voor het opsturen van uw brieven naar Ethias (Dienst Arbeidsongeval):
Postbus 10036
1070 Bruxelles/Brussel
De maatschappelijke zetel van Ethias blijft rue des Croisiers 24 4000 Luik
De statistieken van FEDRIS bewijzen het; ongevallen op weg van en naar het werk nemen jaar na jaar toe. Zo is het absolute aantal weg-werk ongevallen met 8,4% gestegen in 2019 ten opzichte van 2018.
Net als voorgaande jaren hebben weg-werk ongevallen ernstiger gevolgen. Het percentage ongevallen met blijvende ongeschiktheid bedraagt 11,9% (11,3% in 2018) voor weg-werk ongevallen.(1)
Slachtoffers van een arbeidsongeval kunnen voortaan hun schadedossier online opvolgen en beheren. Deze nieuwe dienst is gratis en beveiligd.
Deze controles kunnen alleen op afspraak plaatsvinden om te vermijden dat er zich te veel mensen tegelijkertijd in de wachtkamers bevinden.
De huidige COVID-maatregelen (verplicht dragen van een masker, handen wassen, social distancing) moeten uiteraard worden nageleefd in het kader van spontane contrôle.
Slachtoffers moeten eerst contact opnemen met het kabinet om een afspraak te maken.
De prioriteit voor Ethias blijft het verlenen van een dienst aan onze partners met inachtneming van alle veiligheidsinstructies die ons zijn opgelegd ten gevolge van de pandemie.
Voor de 2de keer op rij heeft Ethias de Trofee Decavi van de beste verzekering “Arbeidsongevallen” gewonnen, en dit dankzij haar talrijke diensten aan de slachtoffers zoals AssurPharma, AssurKiné, een professioneel re-integratieplan…
En dat is niet nog alles: Ethias heeft ook de Trofee Decavi “Digitaal” gewonnen.
In de huidige context verzoekt Ethias u voorrang te geven aan telefonische of e-mailcontacten met uw inspecteur/account manager of met onze medewerkers om samen de verspreiding van het covid-19-virus tegen te gaan.
Het doel van deze nota is een samenvatting te geven van de voorwaarden opdat een werknemer die tijdens telewerken het slachtoffer wordt van een ongeval, kan genieten van de vergoeding waarin de wetgeving op de arbeidsongevallen voorziet.
Als u een aangifte doet van arbeids(weg)ongeval, geef dan indien mogelijk ook het GSM-nummer (of telefoonnummer) van het slachtoffer in. Op de aangifte is dat in wet ’67 (publieke sector) de zone 34 en in wet ‘71 (privé-sector) de zone 11. Dit vergemakkelijkt, indien dat nodig zou blijken, contactname met het slachtoffer.
Kan het coronavirus oplopen als arbeidsongeval beschouwd worden?
Wij herinneren u eraan dat u ons een document dat u al via het tabblad ‘communicatie’ in een schadedossier stuurde, niet nog eens via mail of post hoeft te sturen. (Behalve bij terugbetalingsaanvragen van medische kosten waarvan u ons altijd het origineel per post moet sturen).
In Arbeidsongevallen zijn er verschillende formulieren beschikbaar op Extranet langs dewelke u ons snel en eenvoudig info over kunt maken. De verleningen van ongeschiktheidsperiodes of de datum van werkhervatting kan via het luik Arbeidsongeschiktheidsperioden doorgegeven worden. U hoeft de fysieke doktersbriefjes dan niet aan ons over te maken, deze kunt u zelf bijhouden in uw dossier. Tijdwinst!
Sinds 1 januari 2020 zijn personen, die tewerkgesteld zijn in het kader van de “kleine statuten”, gedekt in het geval van een arbeidsongeval. Zo zijn zij beter beschermd bij ongevallen op het werk of op de arbeidsweg.
Vanaf 1 januari 2020 is de vermelding van het rekeningnummer van het slachtoffer een verplichte zone in Extranet. Dit laat ons toe de slachtoffers sneller te vergoeden.
Gelieve hiermee rekening te houden bij het invoeren van een aangifte.
U heeft misschien een schrijven ontvangen van Fedris met betrekking tot « BelEESSi en de behandeling van de vorderingen tot vergoeding van beroepsrisico in het kader van de Europese Wetgeving.».
Mogen wij vragen zo veel als mogelijk bij de aangifte van het ongeval ook het rekeningnummer van het slachtoffer te vermelden. Dit zorgt voor een vlottere en snellere afhandeling en terugbetaling
Wij verzoeken u bij aanvang van het schooljaar de ouders van de leerlingen te vragen ook hun rekeningnummer aan de school mee te delen. Wanneer hun kind eventueel het slachtoffer wordt van een schoolongeval, zal de uitbetaling vlotter en sneller kunnen gebeuren, als dit rekeningnummer reeds gekend is bij de indiening van de aangifte.
Uw werknemer zal dan vergoed worden door het ziekenfonds volgens het regime van de ziekteverzekering. U dient dus geen vergoedingen meer uit te keren eens de periode van het gewaarborgd loon verstreken is.
In de loop vd komende dagen zal de hyperlink die u ontvangt via mail wanneer er nieuwe briefwisseling is op Extranet is, u naar volgende pagina leiden :
Deze prijs voor beste arbeidsongevallenverzekering getuigt van de expertise en de kwaliteitsvolle service die Ethias ten dienste van de Collectiviteiten stelt.
Naast de traditionele diensten in het kader van deze verzekering (verplicht voor alle werkgevers in de particuliere sector en facultatief voor openbare instellingen) biedt Ethias sinds 2018 haar verzekerden, die het slachtoffer zijn van een arbeidsongeval, een programma voor ondersteuning en professionele re-integratie dat uniek is in België. Dit programma loopt in samenwerking met vzw Emino (Vlaanderen) en Prorienta (Wallonië) en stelt het slachtoffer, zijn dagelijkse leven en zijn toekomst centraal in de aanpak.
Gelieve nota te nemen van volgende tips
Extranet is de beveiligde online tool die ter beschikking staat van de ondernemingen en collectiviteiten om hun schadegevallen en contracten snel en kwalitatief te beheren, dankzij een waaier aan mogelijkheden.
In alle dossiers waarin het slachtoffer genezen werd bevonden, ongeacht de duur van de tijdelijke werkongeschiktheid, is het essentieel dat u als werkgever deze genezing bevestigt en betekent aan het slachtoffer.
Sinds enkele jaren heeft u via onze Ethias Extranet de rubriek „Profiel van uw ongevallen „ die u de mogelijkheid biedt om 10 typeverslagen op te vragen met interessante informatie inzake het beheer van arbeidsongevallen en preventie.
Wij nodigen u uit de vernieuwde versie te consulteren daar deze aangevuld werd met nieuwe gegevens, tabellen en grafieken.
AssurPharma is de naam van het samenwerkingsproject tussen de Belgische apothekers en verzekeraars. Dankzij die samenwerking kan je, wanneer je jouw geneesmiddelen terugbetaald krijgt door een hospitalisatieverzekering, een verzekering voor ambulante zorgen of een arbeidsongevallenverzekering, jouw BVAC-attesten automatisch en digitaal laten verzenden naar de verzekeraar vanuit de apotheek. Minder papierstroom dus, om je meer comfort te kunnen bieden.
Onder de weg van of naar het werk wordt verstaan het normale traject dat de werknemer moet afleggen om zich van zijn verblijfplaats te begeven naar de plaats waar hij werkt en omgekeerd. Het slachtoffer dient naast het letsel, een plotselinge gebeurtenis op het normale traject van of naar het werk te bewijzen.
Ons beleid ten aanzien van de persoonlijke levenssfeer en privacy evolueert. Wij willen u helpen om meer inzicht te krijgen in de informatie die we van u verzamelen en hoe u die kunt controleren.
Er worden geen wijzigingen aangebracht in de manier waarop we uw persoonlijke gegevens behandelen. U krijgt altijd het hoogste niveau van veiligheid en vertrouwelijkheid. Wij willen transparant zijn over onze werkwijze en u informeren over uw rechten. We maken gebruik van de inwerkingtreding van de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming (GDPR) op 25 mei 2018 om verbeteringen door te voeren ten voordelen van onze polishouders.
Uit zorg voor de efficiëntie en de snelheid van verwerking dienen alle schadegevallen, die betrekking hebben op de polis motorrijtuigenverzekering, bij voorkeur per e-mail te worden aangegeven op het adres: fleet@ethias.be
U bent bij Ethias verzekerd tegen arbeidsongevallen ?
Voor de meeste slachtoffers van een arbeidsongeval is de hervatting van het werk een natuurlijke en automatische stap. Voor anderen vereist die werkhervatting echter een aanpassing van hun job of zelfs een volledige beroepsheroriëntering.
Op datum van 27 december 2017 heeft de algemene vergadering van Ethias Gemeen Recht enerzijds het maatschappelijk doel van de vereniging omgevormd en anderzijds de overdracht van de verzekeringsactiviteiten naar Ethias nv gevalideerd.
Waarom de voorkeur geven aan communicatie via EXTRANET?
Codering van de lonen in arbeidsongevallen in de publieke sector.
Vanaf nu biedt Ethias de slachtoffers van een arbeidsongeval een bijkomende dienstverlening aan: AssurKINE. Via die dienst betaalt Ethias de kinesitherapeut rechtstreeks terug. Men hoeft dus niet langer het getuigschrift voor verstrekte hulp per post te versturen om zo de terugbetaling van de zorgverlening te verkrijgen.
In het kader van de digitalisering en om te zorgen voor een zo vlot mogelijke afhandeling van arbeidsongevallen, biedt Ethias sinds 6 maart een gratis systeem aan waardoor apothekerskosten automatisch terugbetaald kunnen worden aan het slachtoffer.
Hiervoor willen we u vragen om, op de aangiftes arbeidsongevallen, steeds het rekeningnummer van het slachtoffer te vermelden.
Meer uitleg over hoe Assurpharma werkt, kan u terugvinden via de link
In het kader van de digitalisering en om te zorgen voor een zo vlot mogelijke afhandeling van arbeidsongevallen, biedt Ethias sinds 6 maart een gratis systeem aan waardoor apothekerskosten automatisch terugbetaald kunnen worden aan het slachtoffer.
Hiervoor willen we u vragen om, op de aangiftes arbeidsongevallen, steeds het rekeningnummer van het slachtoffer te vermelden.
Meer uitleg over hoe Assurpharma werkt, kan u terugvinden via de link
Wist u dat, sinds 2014, 90% van de briefwisseling voor de werkgevers in het kader van een arbeidsongeval niet meer via gewone post verzonden wordt maar via Extranet?
Deze correspondentie vindt u terug in de Berichtenlijst Groep. Nieuwe crrespondentie staat vetgedrukt, door op het bericht te klikken valt u in het dossier waar u de brief kunt raadplegen en vervolgens het nodige kan doen.
U kan hiervoor een melding ontvangen in uw mailbox. Daarvoor moet er één mailadres (persoonlijk of bij voorkeur groepsmailadres) gekoppeld zijn aan uw login.
Om een mailadres te koppelen aan een login volstaat het om, eens ingelogd, op het eerste icoontje van links (tandwieltje) onder het hangslot in de linkerbovenhoek te klikken. Daarna klikt u, links in de blauwe zone, op E-mail en vult hier een mailadres in (2x om te bevestigen). Dit is dan meteen geactiveerd.
De melding in uw mailbox bevat een link die u naar het loginscherm stuurt; eens ingelogd klikt u op Berichtendienst (rechts op het scherm, iets boven de foto van 1 vd. collega’s) en in het daaropvolgend scherm klikt u, links in de blauwe zone, op het laatste item van het menu Communicatie, Berichtenlijst Groep.
Via de selectiecriteria (kadertje boven de effectieve berichtenlijst) kan u gericht zoeken op bvb. familienaam slachtoffer, dossiernummer of een woord (bvb. ontvangstmelding)
Behandelde berichten kunt u selecteren en wissen in deze lijst, ze blijven uiteraard altijd staan in de memo van het desbetreffend dossier.
In deze context willen we ook verwijzen naar het desbetreffende hoofdstuk van ons E-learning filmpje dat u terugvindt op Extranet bij Arbeidsongevallen.
Om een terugbetaling voor geneesmiddelen te krijgen via Ethias, moeten niet meer steeds papieren attesten opgestuurd worden.
Sinds kort heeft u als werkgever via Extranet -> “Raadpleging schadegevallen” -> “Formulieren” -> “Arbeidsongeschiktheidsperioden” de mogelijkheid om “ Periodes TWO Bevoegde Medische Dienst” aan te vinken.
Let op! U mag deze optie enkel aankruisen wanneer u de periode(s) van tijdelijke werkongeschiktheid doorgeeft die door Medex erkend werd(en) als een gevolg van het arbeidsongeval.
(In dossiers “Politie” bestond deze mogelijkheid al enige tijd)
011/28.25.00 of g-extranet.nl@ethias.be
Om beter te voldoen aan de steeds grotere behoefte om een volwaardige ondersteuning te bieden aan onze Extranet-gebruikers, werd er een Helpdesk Extranet opgericht.
Deze is operationeel vanaf 04/01/2016 en is te bereiken op telefoonnummer 011/28.25.00 of via het mailadres g-extranet.nl@ethias.be
dat gekwalificeerd wordt als “ernstig ongeval”! Wat te doen?
Verneem alles over de verschillende stadia van het beheer van een arbeidsongevallendossier.
Indien u van deze dienst gebruik wenst te maken, gelieve dan het formulier in bijlage elektronisch in te vullen voor 15/11/2015 en te verzenden aan ebillingcoll@ethias.be, zodat wij uw aanvraag kunnen behandelen (voor facturen 2016).
Wat moet u doen als uw bevoegde medische dienst Medex is ? – Enkele terugkomende vragen.
Documenten die gescand werden in schadedossiers kunnen vanaf via de rubriek ‘Memo’ geraadpleegd worden.
Nieuwe interactieve handleiding voor het beheer van de arbeidsongevallen (film).
In uitvoering van het K.B. van 07/05/2013 dienen een aantal gegevens aangaande de vergoeding van de dossiers “arbeidsongevallen” aangegeven te worden via elektronische weg (project Publiato).
Opgelet. Het zou kunnen dat u problemen zal ondervinden met de aangifte schoolongevallen. Om dit probleem te vermijden dient u uw tijdelijke internetbestanden van uw browser te verwijderen. Na het verwijderen van deze bestanden zal de aangifte perfect werken.
Wij danken u voor uw begrip
Gelieve te noteren dat een nieuw systeem werd ontwikkeld om uw arbeidsongevallen te rapporteren. U kan alles terugvinden op Extranet onder de rubriek “Preventie” - “Profiel van uw ongevallen”.
Sinds 1 juli 2014 is de werkgever wettelijk verplicht bij arbeidsongevallen met een tijdelijke arbeidsongeschiktheid van minder dan 30 dagen de genezenverklaring af te handelen.
Nieuw op Extranet:
Voeg nu ook online bijlagen toe aan uw schadeaangiften en/of berichten bij het beheren van uw contracten en schadegevallen.
U bespaart niet alleen tijd maar ook geld door verzendingskosten te vermijden!
Bij Ethias is elke gebruiker van Extranet in relatie met een adviseur inzake preventie.