Welkom op het Extranet

van Ethias.

Extranet is een gratis, sterk beveiligde service waarmee u uw verzekeringen online kan beheren.

U kunt informatie over uw contracten, schadegevallen bekijken en bewerken en zelfs uw evenementen online verzekeren.

Op extranet kan men ook informatie en documentatie verkrijgen over, bijvoorbeeld, juridische gegevens of advies krijgen over preventie en veiligheid op het werk.

Voor meer informatie of om zich in te schrijven, contacteer ons via de onderstaande knop !

Nieuwigheden

03/10/2017

De lonen in de publieke sector

 Codering van de lonen in arbeidsongevallen in de publieke sector.

19/09/2017

AssurKINE: Nieuw derdebetalersysteem voor kinesitherapieverzorging bij arbeidsongeval

Vanaf nu biedt Ethias de slachtoffers van een arbeidsongeval een bijkomende dienstverlening aan: AssurKINE. Via die dienst betaalt Ethias de kinesitherapeut rechtstreeks terug.  Men hoeft dus niet langer het getuigschrift voor verstrekte hulp per post te versturen om zo de terugbetaling van de zorgverlening te verkrijgen.

18/07/2017

Aanvraag voor medische controle in het kader van een arbeidsongeval

 

22/06/2017

Assurpharma - rekeningnummer

In het kader van de digitalisering en om te zorgen voor een zo vlot mogelijke afhandeling van arbeidsongevallen, biedt Ethias sinds 6 maart een gratis systeem aan waardoor apothekerskosten automatisch terugbetaald kunnen worden aan het slachtoffer.

Hiervoor willen we u vragen om, op de aangiftes arbeidsongevallen, steeds het rekeningnummer van het slachtoffer te vermelden.
 
Meer uitleg over hoe Assurpharma werkt, kan u terugvinden via de link

https://www.ethias.be/pro/nl/blog/assurpharma.html

17/05/2017

Berichtenlijst Groep : Wist u dat...

Wist u dat, sinds 2014, 90% van de briefwisseling voor de werkgevers in het kader van een arbeidsongeval niet meer via gewone post verzonden wordt maar via Extranet?


Deze correspondentie vindt u terug in de Berichtenlijst Groep. Nieuwe crrespondentie staat vetgedrukt, door op het bericht te klikken valt u in het dossier waar u de brief kunt raadplegen en vervolgens het nodige kan doen.


U kan hiervoor een melding ontvangen in uw mailbox. Daarvoor moet er één mailadres (persoonlijk of bij voorkeur groepsmailadres) gekoppeld zijn aan uw login.


Om een mailadres te koppelen aan een login volstaat het om, eens ingelogd, op het eerste icoontje van links (tandwieltje) onder het hangslot in de linkerbovenhoek te klikken. Daarna klikt u, links in de blauwe zone, op E-mail en vult hier een mailadres in (2x om te bevestigen). Dit is dan meteen geactiveerd.


De melding in uw mailbox bevat een link die u naar het loginscherm stuurt; eens ingelogd klikt u op Berichtendienst (rechts op het scherm, iets boven de foto van 1 vd. collega’s) en in het daaropvolgend scherm klikt u, links in de blauwe zone, op het laatste item van het menu Communicatie, Berichtenlijst Groep.


Via de selectiecriteria (kadertje boven de effectieve berichtenlijst) kan u gericht zoeken op bvb. familienaam slachtoffer, dossiernummer of een woord (bvb. ontvangstmelding)

 
Behandelde berichten kunt u selecteren en wissen in deze lijst, ze blijven uiteraard altijd staan in de memo van het desbetreffend dossier.


In deze context willen we ook verwijzen naar het desbetreffende hoofdstuk van ons E-learning filmpje dat u terugvindt op Extranet bij Arbeidsongevallen.

23/03/2017

Vanaf 6 maart 2017 ook Assurpharma in Arbeidsongevallen

Om een  terugbetaling voor geneesmiddelen te krijgen via Ethias, moeten niet meer steeds papieren attesten  opgestuurd worden.

23/02/2017

Arbeidsongevallen openbare sector waarbij Medex optreedt als Bevoegde Medische Dienst

Sinds kort heeft u als werkgever via Extranet -> “Raadpleging schadegevallen” -> “Formulieren” -> “Arbeidsongeschiktheidsperioden” de mogelijkheid om “ Periodes TWO Bevoegde Medische Dienst”  aan te vinken.

Let op!  U mag  deze optie enkel aankruisen wanneer u de periode(s) van tijdelijke werkongeschiktheid doorgeeft die door Medex erkend werd(en) als een gevolg van het arbeidsongeval. 

(In dossiers “Politie” bestond deze mogelijkheid al enige tijd)

02/02/2017

Helpdesk Extranet

011/28.25.00 of g-extranet.nl@ethias.be

Om beter te voldoen aan de steeds grotere behoefte om een volwaardige ondersteuning te bieden aan onze Extranet-gebruikers, werd er een Helpdesk Extranet opgericht.

Deze is operationeel vanaf 04/01/2016 en is te bereiken op telefoonnummer 011/28.25.00 of via het mailadres g-extranet.nl@ethias.be

09/01/2017

Hulp bij de aangifte van een arbeidsongeval via Extranet:

18/05/2016

U geeft een arbeidsongeval aan …

 dat gekwalificeerd wordt als “ernstig ongeval”! Wat te doen?

25/01/2016

AO - Nuttige informatie n°1

 Nuttige informatie voor een snelle terugbetaling.

07/12/2015

Overzicht beheer arbeidsongevallen

Verneem alles over de verschillende stadia van het beheer van een arbeidsongevallendossier.

27/11/2015

Arbeidsongeval – Publieke sector – Opgave van het basisloon

Hoe invullen ?

28/10/2015

Ontvang uw facturen elektronisch voor al uw verzekeringspolissen

Indien u van deze dienst gebruik wenst te maken, gelieve dan het formulier in bijlage elektronisch in te vullen voor 15/11/2015 en te verzenden aan ebillingcoll@ethias.be, zodat wij uw aanvraag kunnen behandelen (voor facturen 2016).

 

22/09/2015

Brilschade op het werk !

 

Wat te doen?

10/09/2015

MEDEX / PUBLIATO – KB 08/05/2014 (niet voor politiezones)

Wat moet u doen als uw bevoegde medische dienst Medex is  ? – Enkele terugkomende vragen. 

02/07/2015

Ingescande documenten nu ook zichtbaar !

Documenten die gescand werden in schadedossiers kunnen vanaf via de rubriek ‘Memo’ geraadpleegd worden.                              

29/06/2015

E-Learning Arbeidsongevallen

 Nieuwe interactieve handleiding voor het beheer van de arbeidsongevallen (film).

05/06/2015

Jaarverslag 2014

Ethias gemeen Recht - Jaarverslag 2014

27/05/2015

Wat kan Extranet u bieden ?

Wat kan Extranet u bieden ?

26/05/2015

Publiato – phase II

In uitvoering van het K.B. van 07/05/2013 dienen een aantal gegevens aangaande de vergoeding van de dossiers “arbeidsongevallen” aangegeven te worden via elektronische weg (project Publiato).

22/05/2015

Problemen aangifte schoolongevallen

Opgelet.  Het zou kunnen dat u problemen zal ondervinden met de aangifte schoolongevallen. Om dit probleem te vermijden dient u uw tijdelijke internetbestanden van uw browser te verwijderen. Na het verwijderen van deze bestanden zal de aangifte perfect werken.

Wij danken u voor uw begrip

25/03/2015

Profiel van uw ongevallen

Gelieve te noteren dat een nieuw systeem  werd ontwikkeld om uw arbeidsongevallen te rapporteren. U kan alles terugvinden op Extranet onder de rubriek “Preventie” - “Profiel van uw ongevallen”.

23/03/2015

K.B. 09/03/2014 – B.S. 10/04/2014 – Register van de lichte ongevallen – PRIVE sector

17/03/2015

Het statuut van de lokale mandataris

12/02/2015

MEDEX – K.B. 08/05/2014 – Arbeidsongevallen openbare sector - wet 03/07/1967

Sinds 1 juli 2014 is de werkgever wettelijk verplicht  bij arbeidsongevallen met een  tijdelijke arbeidsongeschiktheid van minder dan 30 dagen de genezenverklaring af te handelen.  

24/02/2014

Nieuw op Extranet

Nieuw op Extranet:

Voeg nu ook online bijlagen toe aan uw schadeaangiften en/of berichten bij het beheren van uw contracten en schadegevallen.

 U bespaart niet alleen tijd maar ook geld door verzendingskosten te vermijden!

16/07/2013

Extranet steekt in een nieuw kleedje !

Gebruikerstoegang

Identificatie
 

Paswoord

Eric,

Uw adviseur

Bij Ethias is elke gebruiker van Extranet in relatie met een adviseur inzake preventie.